ستکا چیست؟

سِتکا یک فروشگاه اینترنتی نیست! این سامانه ابزاری به منظور نظارت بر زنجیره تولید و توزیع کالای اساسی با قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است تا با کنترل فرآیند توزیع و فروش کالا، مانع از احتکار، گران‌فروشی و حتی احتکار خانگی شود.

یکی از مهمترین وظایف و مسئولیت‌های محوله به دولت‌ها و حکومت‌ها، تامین امنیت اجتماعی به ویژه سلامت روابط اقتصادی و جلوگیری از تخلفات و نابسامانی‌های موجود در بازار و اوضاع و احوال حاکم بر داد و ستد مردم بوده است. با توجه به حجم بالای مبادلات کالایی در بازار، مخصوصا کالاهای اساسی، دولت‌ها باید تمهیداتی جهت تسهیل در این مبادلات بیندیشند.

در شرایط حساس کنونی که دشمنان با تحریم‌های ناجوانمردانه در حال برنامه‌ریزی برای تشدید التهاب در بازار و ایجاد مشکل برای معیشت مردم هستند، می‌توان با بهره‌مندی از ابزارهای تکنولوژیک، راهکارهایی یکپارچه و نظام‌مند را اجرا نمود تا با کنترل نحوه عرضه کالا، با احتکار، گران‌فروشی و یا عدم عرضه کالاهای اساسی مبارزه شود.

بدیهی‌ست که با رویکرد مبتنی بر نظارت کارآمد، علاوه بر دستاوردهایی که در عرصه کنترل بازار به دست می‌آید، می‌توان از ارزش‌افزوده حاصل از این شیوه، زمینه برنامه‌ریزی‌های کلان در سطح استان و کشور را به درستی و مبتنی بر آمار و ارقام واقعی، فراهم نمود.

شرکت دیبا با تکیه بر 20 سال سابقه حرفه‌ای خود در حوزه ارائه راهکارهای الکترونیکی و تولید نرم‌افزار به عنوان تولیدکننده محصولات دانش بنیان در کشور، سعی در خلق یک راهکار یکپارچه، منسجم، کارآمد و امن نموده است.
این راهکار در قالب نرم‌افزار سِتکا (سامانه یکپارچه توزیع کالای اساسی)، تولید، آزمایش و به بهره‌برداری رسیده است. در این سامانه، گردش کالا در یک ساختار مشخص قابل ردیابی و مدیریت بوده و مصرف کننده بر اساس حجم تعیین شده در بازه زمانی معین قادر به خرید آن کالا بوده و خرید مازاد بر مصرف، از طریق سیستم کنترل می‌گردد.

 

 

 

در این سامانه، بر اساس هر گروه کالایی (لاستیک، گوشت، شکر، کاغذ، نهاده دامی، کود و...)، قابلیت تعریف حجم و محدودیت فروش به ازای هر مصرف کننده وجود دارد که از طریق آن، مصرف کننده بر اساس میزان تعیین شده در بازه زمانی معین، قادر به خرید آن کالا بوده و خرید مازاد بر نیاز، از طریق سیستم کنترل می‌شود.

ماحصل بهره‌برداری از این محصول، داشبورد مدیریتی-نظارتی در لایه‌های مختلف کشوری است که تمامی اطلاعات مورد نیاز از قبیل: موجودی لحظه‌ای انبار عاملین فروش، میزان کل کالای عرضه شده و کالای موجود بر اساس شهرستان، استان و یا کشور، سهم بازار بِرندهای مختلف و نیز نمودارهای آماری متعدد دیگر می‌باشد که این گزارش‌ها، بر اساس نیاز، قابل توسعه است.

 

 

 

مدیریت شاخص‌های کنترل فروش؛

شاخص کنترل فروش تکراری؛

امکان تعیین یک شاخص (ساده یا ترکیبی) مشخص برای کنترل عدم فروش تکراری کالا به ازای هر گروه کالایی (کد ملی، شناسه vin خودرو، پلاک و...)

 

تعیین میزان مجاز فروش؛

امکان تعیین میزان فروش به ازای هر خریدار

 

بازه زمانی کنترل فروش تکراری؛

قابلیت تعیین دوره زمانی برای فروش مطابق با شاخص کنترلی تعیین شده